Tuesday 3 January 2012

CCMS lagi...... n Cheese Tart

Creamy Chicken n Mushroom Sauce lagi...... tapi kali ni bukan ngan Spagghetti tapi ngan "Penne Rigate". Macam-macam nama lah pasta ni kan... tapi yang biasa kita dengar Spagghetti, Macaroni ya tak? kalau yg pelik2 tu nak sebut pun tergeliat lidah dibuatnya. Tapi kan.... Suka hati korang lah nak panggil nama ape pun asalkan bahgia...hikhik...

Kalau korang nak tahu itu lah rupo Penne Rigate yang masih dalam plastik tu.... kalau nak resepi... sama jer ngan resepi yang aku masak ngan spagghetti tu... tengok SINI . Buat sekali mahu buat lagi..... tu lah yg aku rasa... memang sedap.


Hah!! yang ni lak aku buat tahun lepas (macam lama jer bunyi nya) akhir bulan dec lepas untuk bekalan adik2 ku ke "U" Masing2. Sebenarnya dah lama resepi ni terperap kat lam laptop ni tapi hari ni baru terbuat Cheese Tart ni. Itupun cream cheese dah tak larat melangguk kat dlm esbok tu lama2 lagi....

Layan jer lah gambo2 aku nih...adunan cheese tu tercair sikit sebab aku guna telur A.. tok guru dah cakap guna telur B tapi degil... tu lah derhaka lagi... tapi cheese aku sedap jugak hehehe...puji diri sendiri (dah org lain tak nk puji ya tak?)

Kalau member2, adik2, kakak2 nak resepi... buleh tengok kat blog ni HaSue dan cara2 nak lorek kat atas cheese tu... leh tengok kat SINI . Sure menjadi nyer.... bukan aku tak nak tempek resepi kat sini tapi dah lewat malam ni...tak sempat you.....apa2 pun Selamat Mencuba......

No comments:

Anda juga menyukai ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...