Monday 17 September 2012

"TRIFFLE" UNTUK MAJLIS HARI RAYA

Assalamualaikum dan selamat bekerja semula selepas cuti panjang dan bagi sebelah pantai barat sana masih lagi bercuti so selamat beristirehat. Lagi order untuk majlis sambutan hari raya adilfitri. Kali ni order dari Kuantan dan juga Kerteh. Ai gabung sekali lah ya tak yah lah nanti entri tajuk yang sama jer walaupun sebutir kek kan. Memboringkan uolls lak nanti.



1st time ai buat Triffle untuk tempahan. Biasanya buat untuk geder2 ngan famili jer. Tengok tu fresh cream yang tajam mengcacak tuh. Hah !! memang marbeles lah kalau Triffle di gabungkan ngan fresh cream dan ditaburi oleh kepingan2 badam yang ranggup....yum...yum....yummies... hehehe jangan marah ya.


Berita baik juga untuk uolls semua.... Now ai open order untuk sesapa yang rasa terseliuq kan Triffle dari USK ni maka, bolehlah meng-order-nya sekarang. Biasa kalu ai buat sibuk duk tanya rega brape.... brape rega.... susah jugak ai nak mengiranya. Setelah ditolak, dicampur dan dibahagi maka ai dengan muktamadnya memberikan harga untuk Triffle ni. 

Ukuran : 8" x 8" (Petak) tinggi +- 3"
Harga : RM35.00
Bahan :  1st Layer - Kek Swiss Roll (Perisa pandan or coklat or strawberry)
              2nd Layer - Kastad Cream
              3rd Layer - Buah2 Koktel
              4th Layer - Jelly (Perisa Strawberry - boleh request perisa lain)
              5th Layer - Fresh Cream dan taburan Badam (Cincang or Keping)

Itulah serba sedikit cerita mengenai Triffle ni. Nampak senang tapi bahan2 nya pun boleh tahan mahal gak. Untuk satu bekas seperti di atas ai gunakan satu roll kek that's why kek tu nampak tebal dan triffle tu lebih tinggi dan harganya pun tak de lah tinggi mana pun...... hahahaha. Normally harga yg macam ai ni tanpa Fresh cream dan badam kalau tak caya cubalah uolls suruh Kak G (Goggle) carikan untuk uolls...


Sebenarnya order yang kat atas tadi tu dari kawan adik ipar ai kat Kuantan tapi lupa nak tanya nama. Triffle dan kek kastad chiffon. Yang ni lak dari Cikgu Fatimi (adik ipar ai gaks...hehehe) maklumlah ai ni ramai adik beradiks.... mereka2 ni semua ibarat macam Iklaneka untuk USK sebab kebanyakkan kek atau kuih muih yang mereka order dari ai ni akan diulang-ulang order laks oleh member2 or cikgu sekolah yang lain. Bagus jugak ramai adik beradik kan!!!....



No comments:

Anda juga menyukai ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...