Saturday 14 January 2012

Sosej Roll & Cheese Bun

As-Salam.... masih dalam mood bercuti.... cuaca pun masih seperti hari yang lepas2... asyik hujan jer... dah lama sang mentari tak munculkan diri...hehehe otak aku pun dah beku jgak agaknya.... sejuk. Sebenarnya dah lama aku tak meroti. Tepung roti pun dah lama duk lam peti ais so untuk tidak mengecilkan "hati" tepung roti tu... aku pun merajinkan diri untuk meroti malam tadi. 

Hah! tu lah rupa Sosej Roll dan Chesse Bun. Gemuk2 macam tuan dia jgak ..hehehe... memandangkan cuaca sejuk so aku perapkan roti tu dalam oven yang telah dipanaskan sekejap. 10-15 minit tepung dah naik macam dipam-pam jer.... jimat masa ku....lepas tu apa lagi.... terus lah aku canai dan gulung kat sosej tu... selebihnya aku buat cheese bun sebab sosej dah abis...

Cheese bun - canai empat segi n sapukan butter dan tabur gula lepas tu gulung dan potong. Masukkan dalam paper cup tabur ngan badam cincang dan ceri kering pas tu letak parutan cheddar cheese..... nyum...nyum... yang tu versi cup yang versi jalin2 macam rambut tu pun ada jugak.... so kalau u olls nak buat..sukahati u olls lah nak wat peten apa pun..... sendiri buat sendiri makan kan.....

 Gebusss....menggebuss jer dalam nyer...

Bolehlah I wat breakfast pagi tadi....


Breakfast bersama nasi goreng cina.... dan roti2 tu semua bukan nya I melantak sorang2 hehehe.... sebahagian aku kirimkan kat Miss 16 yang duk kat asrama... kebetulan my Sis nak gi hantar anaknya ke asrama yang sama jugak... lain2 tu bagi kat "Daddy" I lah.... bawa bekal gi kerja. Sukahati dia dapat roti tu.. bukan tak biasa makan tapi biasalah kan.... kalau yang buat sendiri ni semuanya lebih.... lebih besar.... lebih gebus (mungkin hehe), lebih accessories nyer..... and yang lebih ..... penting.... FREE...hahahaha....


No comments:

Anda juga menyukai ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...